• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Контакты

ул. Кирпичная, 33
тел./факс: (495) 772-95-69
e-mail: management@hse.ru

 

Руководитель Школы — Филинов Николай Борисович

 

Первый заместитель руководителя Школы — Волкова Ирина Олеговна

 

Заместитель руководителя Школы по международному сотрудничеству — Саидов Зокиржон Баходурович

 

Заместитель руководителя Школы по учебной работе — Дворяшина Марина Михайловна

 

Заместитель руководителя Школы по кадрам — Балаева Ольга Николаевна

 

Координатор Школы по работе с лицеем НИУ ВШЭ — Тищенко Назар Юрьевич

 

Координатор Школы по работе с абитуриентами и студентами — Гаврикова Елизавета Владимировна

Статья
Place competition: rethinking Tiebout’s model and theories of creative class and creative city

Rozhkov K. L., Khomutskii K.

Handel Wewnętrzny, Poland, Publisher Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur . 2018. Vol. 2. No. 4. P. 238-249.

Глава в книге
USE OF GAMIFICATION TOOLS: SHIFTING CUSTOMER ENGAGEMENT PRACTICIES OF RUSSIAN COMPANIES

Rozhkov A. G., Морозова А. И.

In bk.: 2018 Global Marketing Conference at Tokyo Proceedings. Yonsei University, 2018. P. 935-935.

Препринт
Optimal policy design for the sugar tax

Grigoriev A., Geyskens K., Holtrop N. et al.

Working papers by Cornell University. Cornell University, 2018. No. 07243.

THE INTERNATIONALIZATION OF EMERGING MARKET BRANDS: THE ROLE OF THE DOMESTIC INSTITUTIONAL ENVIRONMENT

Мероприятие завершено
Приглашаем Вас на научный семинар Факультета бизнеса и менеджмента.

The prevalence of emerging market (EM) firms in the global marketplace is expanding more than ever. In the next 25 years, world economy growth is expected to be driven largely by growth in emerging economies. Integral to EM firm success in international markets is exporting brands that can compete abroad (Kumar and Steenkamp 2013). As the prominence of EM firms on the global stage has increased significantly within the past couple decades, so, too, has the presence of EM brands. Much of the existing EM brand research focuses on hardships that confront EM brands when competing abroad or perceptions of the quality inferiority and country-of-origin effects.

 

So, here is the first question: How does the interplay between EM firms’ capabilities and home market regulatory institutional factors impact their brand export decisions? That is, do EM firms’ home market regulatory institutional factors potentially enhance their likelihood to deploy their brands abroad?


And the second question: Do those same home market regulatory institutional factors influence the ultimate performance of EM brands above and beyond the conditions in their host markets?
We answer these questions via a longitudinal study of EM brands, tracking the decision to expand brands internationally and the subsequent performance of brands in foreign markets.

 

Speaker -  ALEXANDER V. KRASNIKOV, PhD, 

Assistant Professor, Marketing Department, Quinlan School of Business, 

Loyola University of Chicago

AV Krasnikov

Abstract


Семинар состоится 12 октября в 16-30 на Факультете бизнеса и менеджмента НИУ ВШЭ по адресу: Москва, Кирпичная, 33, ауд. 634

Рабочий язык мероприятий - английский.

Будем рады видеть Вас на нашем мероприятии!